Prowadzisz przedsiębiorstwo transportowe, a Twój samochód właśnie odmówił Ci posłuszeństwa? Zakup nowego pojazdu to za duże obciążenie dla firmowego budżetu? Nie masz czasu na formalności, które wiążą się ze zdobyciem kredytu? Wygodnym rozwiązaniem będzie leasing.
Leasing kojarzy się wielu osobom przede wszystkim z zakupem samochodu osobowego. Jest to jednak tylko jedna z wielu dostępnych opcji. Oferta kierowana jest również do firm, które chcą wziąć na przykład auto dostawcze w leasing. Jak wiadomo, zakup takiego pojazdu jest bardzo kosztowny, dlatego w przypadku firm transportowych, które nie chcą zadłużać się w banku, jest to najlepszy i najprostszy sposób na jego zdobycie. Leasing może dotyczyć także innych środków trwałych, które są niezbędne przy prowadzeniu działalności. Mowa między innymi o sprzęcie komputerowym, medycznym oraz o maszynach rolniczych.
Środek trwały, którego ma dotyczyć umowa leasingowa, nie musi być nowy. Na przykład firma transportowa, która planuje leasing na samochód dostawczy, może wybrać pomiędzy nowym i używanym autem. Jeżeli bierzemy pod uwagę pojazd z drugiej ręki, istotne jest by był on w dobrym stanie technicznym oraz nie miał przejechanej zbyt dużej ilości kilometrów.
Zasady leasingu są bardzo proste. Przedsiębiorca podpisując umowę z firmą leasingową i otrzymuje w użytkowanie środek trwały, którego dotyczy porozumienie. Jest również zobowiązany do wpłacenia określonej kwoty na rzecz kapitału początkowego oraz do ponoszenia comiesięcznych rat leasingowych. Kiedy umowa dobiega końca, leasingobiorca może wykupić użytkowany środek trwały w niskiej cenie lub pozostawić go w majątku leasingodawcy.
Leasing posiada wiele zalet. Główne atuty leasingu to:
Skorzystaj z pomocy doradców leasingowych
Na rynku jest wiele firm oferujących leasing. Warto jednak skorzystać z pomocy profesjonalnych doradców finansowych, którzy pomogą z wyborem najkorzystniejszej opcji dla Twojej firmy. Fachowe doradztwo oferuje między innymi CLS. To centrum finansowe, które proponuje konkretne rozwiązania mające na celu, jak najlepszą optymalizację zakupu wybranego przez klienta środka trwałego z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości.